Witamy na stronie programu "Przewozy Pasażerskie". Program został stworzony do wspomagania procesu zarządzania międzynarodowym przewozem osób w systemie door-to-door. Jednak z biegiem czasu ewaluował i w obecnej postaci wspiera inne gałęzie transportu działające w tym systemie. Nasza oferta skierowana jest do firm szukających wsparcia informatycznego dostarczającego kompleksowych i sprawdzonych rozwiązań. Program został napisany na zlecenie firmy Tony Transport, w związku z czym rozwiązuje wiele realnych problemów związanych z organizacją transportu.
Program pozwala zarządzać kursami busów/autokarów, listami pasażerów oraz przesyłek, przesiadkami. Może być uruchomiony na kilku komputerach w firmie lub poza nią, korzystając jednocześnie z jednej, wspólnej bazy danych.
Program można zainstalować na pamięci przenośnej typu Pendrive i mieć zawsze przy sobie, co pozwala na zarządzanie firmą z dowolnego komputera podłączonego do Internetu. Jest prosty w obsłudze, a jednocześnie zaawansowany technologicznie, dzięki temu będzie służył Ci przez długie lata. Program korzysta z map serwisu Mapy Google, które są zawsze aktualne i nie starzeją się, tak jak ma to miejsce w programach naszej konkurencji. Rozbudowane funkcje programu pozwalają na sprawną obsługę klienta i profesjonalne zarządzanie flotą pojazdów. Pojedyncze zlecenie możesz przyjąć w kilkanaście sekund. Ułożenie list przewozowych dla kilkunastu busów zajmie Ci nie więcej niż 20 minut. Niewygórowane wymagania sprzętowe pozwalają na instalację programu na tabletach. Jako przykład możemy podać tablety MODECOM FreeTAB 1010 IPS, na których pracują nasi klienci.
Pierwsza wersja programu została wydana w lutym 2010 roku. Od tego momentu nieustannie ulepszamy nasz produkt korzystając z uwag i opinii naszych klientów, co sprawia, że program jest sprawdzony i dopracowany.
Dzięki temu oprogramowaniu zaoszczędzisz naprawdę dużo czasu, który będziesz mógł poświęcić na rozwój firmy i pozyskiwanie nowych klientów. Unikniesz wielu pomyłek i zyskasz opinię solidnego przewoźnika. Zaufanie, które zyskasz wśród klientów będzie miało przełożenie na stan Twojego konta.
Dostarczając kierowcom w pełni zaplanowane trasy ograniczysz ich samodzielność i tym samym zmniejszysz ryzyko, że postanowią odejść z połową Twoich klientów. Zadbaj o swój interes na różnych płaszczyznach.
Przekonaj się na własnej skórze ile czasu możesz zaoszczędzić mając do dyspozycji takie narzędzie!
Przejdź do zakładki 'zamów' i złóż zamówienie, a otrzymasz darmową licencję rozruchową na okres aż 6 miesięcy. Jeśli do ukończenia tego okresu nie potwierdzisz zamówienia, to zostanie ono automatycznie anulowane. Dwa tygodnie przed ukończeniem tego okresu program zacznie przypominać Ci o konieczności odnowienia licencji.
Wybrane cechy programu:
Legenda:
- Funkcje występujące w wersji PRO.
- (*1) Możliwe po zainstalowaniu darmowego modułu opartego na serwisie Mapy Google. Moduł ten spełnia rolę przeglądarki internetowej z możliwością zarządzania adresami i może działać jako niezależna aplikacja.
- (*2) Funkcje modułu 'Wydruk rozszerzony'.
- (*3) Funkcje modułu 'Wsparcie marketingu'.
- (*4) Funkcje modułu 'Autouzupełnianie adresów'.
- (*5) Funkcje modułu 'Raporty'.
- (*6) Funkcje modułu 'Rozliczenie podatku'.
Wybrane cechy aplikacji mobilnej 'Listy przewozowe':
Legenda:
- Funkcje występujące w wersji PRO.
Poszczególne funkcje aplikacji są dostępne w zależności od posiadanej wersji systemu.
Takich możliwości nie daje żaden inny program i prawdopodobnie nigdy nie będzie dawał. Ponieważ żadnej firmie informatycznej nie opłaca się napisać tak rozbudowanego systemu informatycznego na tak niewielki rynek. A my nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Oferujemy Ci system za przyzwoite pieniądze, na który do niedawna było stać tylko największe firmy w branży.
Główną cechą programu jest możliwość przyjmowania zleceń oraz tworzenia i zarządzania listami przewozowymi. W prosty sposób można porozkładać pasażerów na poszczególne kursy tak, aby zoptymalizować trasę, a następnie wydrukować listy dla kierowców. Przy użyciu specjalnej funkcji programu można łatwo opublikować (udostępnić) wybrane listy przewozowe w Internecie. Dzięki temu kierowca będzie miał dostęp (przy użyciu hasła) do aktualnej listy przewozowej poprzez Twoją stronę internetową lub poprzez specjalną aplikację na urządzeniu mobilnym.
Jeśli zainstalujesz darmowy moduł "Przewozy Pasażerskie - Planowanie", to będziesz mógł przydzielić pasażerów do kursów bezpośrednio z mapy, automatycznie wyznaczyć optymalną kolejność adresów oraz wyznaczyć godzinę odjazdu dla poszczególnych adresów. Program nie rozkłada automatycznie pasażerów na kursy ponieważ jest zbyt dużo czynników, które trzeba wziąć pod uwagę podczas planowania, a nie zawsze najkrótsza trasa jest najlepsza. Za to posiada szereg funkcji upraszczających ten proces.
Dzięki zaawansowanym funkcjom wyszukiwania możesz szybko odszukać pasażera (np. po numerze telefonu lub adresie), sprawdzić kiedy i gdzie ostatnio podróżował, jakim busem i z jakim kierowcą. W celu usprawnienia zarządzania danymi wprowadziliśmy Markery, które umożliwiają oznaczenie pojedynczych przejazdów, całych kursów lub poszczególnych pasażerów. Definiując marker będziesz mógł nadać mu dowolny kolor, co spowoduje, że pozycja oznaczona tym Markerem będzie wyróżniała się na liście. Pozwoli to na łatwe wyróżnienie dłużników, lub pasażerów o szczególnych wymaganiach. Dodatkowo będziesz miał możliwość wyszukania wszystkich wpisów oznaczonych danym markerem. Na pewno spotkałeś się z koniecznością wskazania osoby prowadzącej auto, gdy przyszedł do Ciebie mandat za przekroczenie prędkości. W naszym programie możesz łatwo odnaleźć kurs po dacie i numerze rejestracyjnym auta i sprawdzić, który kierowca popełnił wykroczenie. Oprócz kontroli kierowców program daje możliwość kontrolowania również pasażerów. Gdy pasażer odmówi nam przejazdu w ostatniej chwili, lub nie odmówi w ogóle, to w trakcie usuwania zlecenia z sytemu program zapyta się czy naliczyć pasażerowi punkty karne. Gdy następnym razem zadzwoni ów klient, to w momencie przyjmowania zlecenia system ostrzeże Cię o punktach delikwenta.
Aby ułatwić obliczanie stawek z uwzględnieniem promocji oraz rabatów, wprowadziliśmy moduł 'Wsparcie Marketingu'. Dzięki temu modułowi nie zapomnisz dać rabatu stałemu klientowi i łatwo obliczysz stawkę z uwzględnieniem zniżek np. za podróż dla kilku osób, podróż powrotną lub podróż z (lub do) konkretnej miejscowości.
Wyposażając kierowcę w smartfona lub tani siedmiocalowy tablet (z Android 2.2 lub nowszy) możesz całkowicie zapomnieć o drukowaniu list przewozowych oraz aktualizacji tych list poprzez SMS-y w przypadkach, gdy kierowca jest już w trasie. Dzięki temu rozwiązaniu unikniesz pomyłek i niepotrzebnych kosztów, a co najważniejsze zyskasz zaufanie klientów. Aplikację na smartfona stworzyliśmy z myślą o kierowcach, ale jak się okazało w praktyce, najchętniej korzystają z niej właściciele firm lub osoby odpowiedzialne za organizację przewozu w firmie. Najczęściej wykorzystywana jest do kontaktu z klientem, czyli między innymi do potwierdzania przejazdów. Dzięki niej możemy wysłać dane pasażera wraz z adresami do kierowców lub firm współpracujących. W przypadku przerwy w dostawie elektryczności, gdy wszystkie komputery przestały działać, masz ciągły dostęp do list z pasażerami.
Aplikacja mobilna 'Listy Przewozowe' na smartfonie. | Aplikacja mobilna 'Listy Przewozowe' na tablecie. |
Całkowity koszt transmisji danych dla pojedynczego kursu (np. na trasie Holandia-Polska) nie powinien przekroczyć kosztu transmisji 1MB danych według cennika Twojego operatora telefonii komórkowej. W grudniu 2015 roku UE planuje całkowicie znieść opłaty roamingowe, co spowoduje, że opcja ta będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Dodatkowo na terenie UE na niektórych stacjach benzynowych istnieje możliwość połączenia z Internetem poprzez darmowe hotspoty WiFi, czyli tankowanie lub postój na przysłowiowego 'papieroska' może być okazją do odświeżenia listy przewozowej przy użyciu WiFi.
Nasz program jest aplikacją typu "Client-Server" działającą na komputerach z systemem operacyjnym MS Windows Vista (SP2) lub nowszym oraz na tabletach z MS Windows 8.1 (nie mylić z Windows Phone) i współpracuje z najpopularniejszymi bazami danych, takimi jak PostgreSQL czy MySQL.
Dobierając technologie podczas tworzenia programu postawiliśmy na mobilność. Z uwagi na nieograniczony dostęp do Internetu z coraz to większej ilości urządzeń, zdecydowaliśmy się skorzystać z zalet, jakie niosą zdalne bazy danych. Szeroka gama atrakcyjnych ofert hostingowych udostępniających serwery na potrzeby stron WWW oferuje również dostęp do baz danych w ramach jednego pakietu. Możesz nawet nie wiedzieć, że już masz i że już płacisz za dostęp do bazy danych. Przy zamawianiu programu podaj nam nazwę dostawcy oraz nazwę obecnego pakietu, a my wszystko sprawdzimy.
Nie zapomnieliśmy również o użytkownikach, którzy nie ufają technice, udostępniając nasz program w wersji niewymagającej połączenia z Internetem. Jednocześnie zapewniamy, że nasz program nie wysyła żadnych informacji ani danych, które są danymi osobowymi chronionymi polskim prawem.
Program może działać w trzech wariantach:
Głównymi atutami przemawiającymi za wykorzystaniem zdalnej bazy danych są:
Opcja trzecia pozwala nam na 'ukrycie' komputera w innym bezpiecznym pomieszczeniu naszej firmy. Dodatkowo jeśli zastosujemy w naszej sieci lokalnej router WiFi, to osoba nieuprawniona nie odnajdzie naszego komputera z bazą danych 'po kablu'. Uchroni to nas przed potencjalną kradzieżą naszej bazy w przypadku włamania. Dodatkowo taki ukryty komputer nie jest używany do przeglądania stron internetowych lub poczty, w związku z czym nie jest narażony na wirusy i inne zagrożenia z sieci.
Opcja druga jest najmniej bezpieczną opcją ponieważ komputer, którego używamy na co dzień jest najbardziej narażony na różnego rodzaju czynniki mogące spowodować utratę danych takie jak: awarie, wirusy z sieci lub poczty email, przypadkowe usunięcie danych przez osoby trzecie. Nawet niewłaściwe wyłączenie komputera może uszkodzić pliki z danymi.
Nie zalecamy instalacji programu razem z bazą danych (wariant drugi) na tabletach z Windows 8 ponieważ wykorzystany w nich procesor może okazać się zbyt słaby, a zużycie energii zbyt duże.
WAŻNE:
Instalacja programu ze zdalną bazą danych wymaga konfiguracji bazy przez osobę wykwalifikowaną. Instalację programu z lokalną bazą danych możesz przeprowadzić samodzielnie pobierając instalator dostępny w sekcji POBIERZ.
Nieustannie rozwijamy nasz system. W najbliższym okresie planujemy rozszerzyć funkcjonalność programu o następujące cechy:
Czytając powyższe treści na pewno zadajesz sobie pytanie, czy Tony Transport jako firma spokrewniona będzie mieć dostęp do Twoich danych. Otóż jest to absolutnie niemożliwe, ponieważ Twoje dane są zapisywane do Twojej bazy danych w Twoim serwisie WWW, a w przypadku lokalnej bazy na Twoim komputerze. Tylko Ty znasz hasła do bazy i tylko Ty masz dostęp do zawartości bazy. Program jest zabezpieczony kilkoma poziomami zabezpieczeń przed hakerami, próbami obejścia sytemu licencji oraz kradzieżą danych przez pracowników. Dwa poziomy logowania do systemu powodują, że nie musisz zdradzać hasła do bazy swoim pracownikom. Wszystkie zabezpieczenia zostały zaprojektowane aby jak najlepiej chronić dane firmy Tony Transport i te same zabezpieczenia chronią Twoje dane. Program nie wysyła żadnych danych, gdyż jest to niezgodne z prawem (z co najmniej kilku paragrafów) i z naszym sumieniem. Jeśli masz jakieś wątpliwości w kwestii naszej uczciwości, to poproś pierwszą lepszą firmę świadczącą usługi informatyczne o sprawdzenie programu. Będą to łatwe pieniądze dla takiej firmy ponieważ sprawdzenia można dokonać powszechnie dostępnym oprogramowaniem i może być przeprowadzone przez każdego, nawet domorosłego informatyka.
Zaufało nam wiele firm działających na terenie całej Polski, również na obszarze obsługiwanym przez firmę Tony Transport.
Mapa firm korzystających z programu 'Przewozy Pasażerskie'. |
UWAGA!
Strona w trakcie aktualizacji!
Poniższy opis dotyczy wersji 3.0.1.0.
Okienka zamieszczone na tej stronie mogą się różnić od tych w programie, ponieważ program jest nieustannie rozwijany.
Przed rozpoczęciem pracy z programem należy poprawnie skonfigurować parametry połączenia ze źródłem danych (serwerem bazy danych). Można tego dokonać w panelu konfiguracji dostępnego z menu okna głównego aplikacji. Panel konfiguracji składa się z czterech części pozwalających na: zmianę opcji programu (Rys. 1a), zmianę opcji wydruku (Rys. 1b), zmianę opcji dla rezerwacji on-line (Rys. 1c) oraz zmianę ustawień dla mapy.
Rys. 1a - Ustawienia programu.
1. Parametry połączenia z serwerem.
Ta część konfiguracji opowiada za połączenie programu ze źródłem danych, czyli z bazą danych. W przypadku instalacji programu z lokalną bazą informacje te będą wypełnione automatycznie w trakcie instalacji serwera (hasło: transport). W przypadku instalacji ze zdalną bazą danych informacje jak wypełnić te pola otrzymasz w wiadomości e-mail od osoby konfigurującej serwer. Ważne jest, aby zaraz po zakończeniu procesu konfiguracji zmienić hasło dostępu do bazy. Jest to konieczne, ponieważ to osoba konfigurująca serwer ustala tymczasowe hasło i dopóki tego hasła nie zmienisz, ma dostęp do Twoich danych. Po zmianie hasła nikt poza Tobą nie będzie miał dostępu do bazy.
2. Naliczanie punktów karnych.
Jeśli włączymy tę opcję, to przy usuwaniu zlecenia w dzień wyjazdu lub po terminie, program będzie pytał czy naliczyć pasażerowi punkt karny. Podczas przyjmowania zlecenia dla takiej osoby program ostrzega o punktach karnych, dzięki temu będziesz wiedział kto i ile razy Cię wystawił. A w ustawieniach dla promocji będziesz mógł wykluczyć takiego pasażera z wybranych zniżek. Jeśli odznaczysz tę opcję, to punkty karne nie będą naliczane, a pole 'Punkty' w danych pasażera będziesz mógł wykorzystać według swoich potrzeb np. do nagradzania pasażera odpowiednim rabatem.
3. Parametry automatycznego wyszukiwania.
Program posiada zaawansowane funkcje wyszukiwania pasażerów oraz adresów. Jeśli wyszukiwanie działa zbyt wolno, to należy zmniejszyć ilość zwracanych wyników.
4. Agent fotelika dziecięcego.
W momencie definiowania nowego przejazdu dla osoby w wieku dziecięcym należy podać wiek pasażera. Program zaznaczy w przejeździe czy wymagany jest fotelik oraz zapisze w informacjach przejazdu rodzaj wymaganego fotelika np. [F8:Podstawka podwyższająca], gdzie: F - oznacza fotelik, liczba 8 - wiek dziecka. W tych ustawieniach należy przypisać wiek dziecka do odpowiedniego rodzaju fotelika według przepisów panujących w krajach, które obsługuje firma. W programie standardowo są ustawione opcje, które pozwalają na przewóz dzieci w krajach: Polska, Niemcy oraz Holandia.
Jak wiadomo foteliki powinno dobierać się według wagi i wzrostu dziecka, a nie wieku. Często jednak opiekun, czy też osoba zamawiająca busa nie zna aktualnych rozmiarów dziecka. Wiek jest wtedy wyznacznikiem mówiącym nam, że przeciętne dziecko w tym wieku spełnia odpowiednie warunki fizyczne.
5. Nie pytaj więcej.
Jeśli podczas przyjmowania zlecenia dodajesz nowego pasażera, to program wykryje czy podany adres email istnieje w bazie danych i ostrzeże Cię o tym fakcie. Adres email służy do logowania się w 'Panelu Klienta' na Twojej stronie WWW i musi być unikalny. Jeśli nie korzystasz z tego panelu, to możesz wyłączyć tę opcję.
6. Automatyczne publikacje.
Po zaznaczeniu tej opcji wszystkie nowe kursy będą miały ustawioną automatyczną publikację.
Oznacza to, że taki kurs będzie widoczny w aplikacji mobilnej (lub stronie WWW) w dzień wyjazdu, oraz ustawionej liczbie dni odpowiednio przed i po dacie wyjazdu.
7. Blokada możliwości usuwania danych z bazy.
Opcja ta pozwala na całkowitą blokadę wszystkich przycisków oraz opcji służących do usuwania danych z bazy. Szczególnie przydatna, gdy zatrudniamy nowego pracownika i nie chcemy, żeby nam przypadkowo pousuwał dane z bazy.
8. Pamiętaj ostatniego kierowcę.
Dzięki tej opcji, gdy w zakładce 'Planowanie' dodajemy nowy kurs, to do pojazdów znajdujących się na liście zostaną automatycznie przypisani kierowcy, którzy ostatnio prowadzili dane auto.
9. Ukrywanie opcji służących do obsługi przesiadek.
Po wybraniu tej opcji wszystkie tabelki z rozwózką zostaną ukryte.
Rys. 1b - Ustawienia wydruku.
1. Rodzaj i rozmiar czcionki.
Należy ustawić czcionkę oraz jej rozmiar tak, aby listy przewozowe optymalnie wykorzystywały obszar strony, tym samym były bardziej czytelne.
2. Drukowanie rozwózki.
Niektóre firmy nie wykorzystują przesiadek, czyli jedno i to samo auto zabiera i rozwozi pasażerów. W takiej sytuacji dwie tabele są zbędne i jedną z nich można wykluczyć z wydruku.
2a. Drukowanie rozwózki tylko z przesiadkami.
Opcja ta pozwala na pominięcie w wydruku rozwózki tych pasażerów, którzy się nie przesiadają.
3. Drukowanie list przewozowych w tabelkach.
Wybór tej opcji spowoduje, że listy przewozowe będą drukowane w formie tabelki.
3a. Co drugi wiersz na szaro.
W celu zwiększenia czytelności drukowanej tabelki można włączyć/wyłączyć drukowanie co drugiej linii w tabelce z ciemniejszym tłem.
3b. Dodatkowe puste linie w tabelce.
Ta opcja pozwala na drukowanie dodatkowych linii w tabelce, ale nie więcej niż miejsc w danym busie. Dodatkowe miejsce może się okazać przydatne w przypadku, gdy np. w ostatniej chwili dojdzie nam dodatkowy pasażer. Wtedy kierowca będzie mógł dopisać delikwenta do listy.
3c. Wydruk poszczególnych kursów na osobnych stronach.
Tu chyba nie trzeba nic dodawać.
3d. Dołączanie do wydruku informacji pasażera.
Do informacji przejazdu zostają dodane informacje pasażera w formacie '[P:info pasażera]'
3e. Dołączanie do wydruku informacji adresu.
Do informacji przejazdu zostają dodane informacje adresu w formacie '[AZ:info adresu]' lub '[AD:info adresu]', gdzie symbol AZ oznacza Adres Z, a symbol AD oznacza Adres Do
3f. Dołączanie do wydruku informacji o rodzaju fotelika.
Do informacji przejazdu zostają dodane informacje o rodzaju fotelika i wieku dziecka w formacie [Fx:rodzaj], gdzie: F - oznacza fotelik, liczba x - wiek dziecka.
4. Drukowanie rozszerzonych list przewozowych.
Po wybraniu tej opcji listy przewozowe będą drukowane w postaci listy zawierającej wszystkie szczegóły przejazdu. Ta forma wydruku jest bardziej czytelna od tabelek, ale zajmuje dużo więcej miejsca na wydruku.
4a. Drukowanie rozwózki na osobnej stronie.
Drukowanie rozwózki rozpoczyna się od początku następnej strony.
5. Ustawienia strony.
Tu dokonuje się zmian formatu strony (standardowo A4), szerokości marginesów oraz orientacji strony (pionowej lub poziomej). Dla wydruku w formie tabelek zaleca się poziomą orientację strony, a dla wydruku w formie listy orientację pionową.
6. Wczytaj logo firmy.
Wciśnięcie tego przycisku powoduje ukazanie się okienka do wyboru pliku graficznego z logo firmy. Logo to będzie widoczne na wydrukach. Optymalny rozmiar grafiki nie powinien przekraczać 500x70 pikseli. Jeśli dysponujemy kolorową drukarką, to ze względów ekonomicznych zalecamy, aby grafika ta była pozbawiona kolorów (odcienie szarości).
7. Lita drukowanych kolumn.
W tej części ustala się, które informacje mają być drukowane w tabelce oraz w jakiej kolejności mają występować. Pozycje na liście można przemieszczać przeciągając myszką.
Rys. 1b - Ustawienia rezerwacji on-line.
1. Kalkulator ceny.
Opcja ta włącza w formularzu zamówienia możliwość wyliczenia ceny za przejazd z uwzględnieniem promocji i rabatów.
2. Godzina odjazdu.
Opcja ta włącza w Panelu Klienta wyświetlanie godziny odjazdu dla poszczególnych rezerwacji.
3. Maksymalna ilość dni na powrót dla podróży w dwie strony.
Opcja ta ma za zadanie ograniczenie rozpiętości czasowej pomiędzy wyjazdem a powrotem.
4. Kryteria oceny przejazdu.
W Panelu Klienta po zrealizowaniu zamówienia klient ma możliwość oceny przejazdu.
Może przyznać odpowiednią ilość gwiazdek (od 1 do 5) dla każdego zdefiniowanego kryterium oceny.
Następnym krokiem zaraz po skonfigurowaniu połączenia z bazą danych jest zdefiniowanie regionów. Można tego dokonać w okienku zatytułowanym 'Regiony' (rys.2) otwieranego z menu 'Edycja' w oknie głównym aplikacji.
W tej części ustalamy kwoty i waluty obowiązujące za przejazd pomiędzy dwoma regionami dla wybranej kategorii cenowej. Dzięki temu będziemy mogli zdefiniować różne ceny dla różnych regionów i dla różnych rodzajów transportu (np. przewóz osób lub paczek). Kategorie cenowe dzielimy na dwie grupy: Osoby i Towary. Dzięki temu na liście zleceń będziemy mogli łatwo odróżnić przewożone towary od przewożonych osób . Dodatkowo możemy wyróżnić poszczególne kategorie wybranym kolorem. Aby mieć możliwość dodawania i korzystania z kategorii innych niż 'Przewóz osób', należy wykupić dodatkowy moduł 'Wsparcie marketingu'.
Istnieje możliwość zdefiniowania różnych kwot dla przejazdu pomiędzy regionami w zależności od kierunku podróży. I tak dla przejazdu z Polski do Holandii możemy zdefiniować stawki np. 200 PLN i 0 EUR, a dla przejazdu z Holandii do Polski 0 PLN i 50 EUR.
Rys. 2 - Okno edycji regionów.
Kolejnym istotnym krokiem jest sporządzenie listy pojazdów, którymi nasza firma dysponuje. Służy do tego okno 'Flota' (Rys. 3) dostępne z menu 'Edycja' w oknie głównym aplikacji. W panelu tym należy zdefiniować auta, oraz odpowiednią ilością miejsc przeznaczonych dla pasażerów.
Jeśli z biegiem czasu wykluczymy którekolwiek auto z dalszej eksploatacji, to należy odznaczyć opcję 'Aktywny'. Od tego momentu auto nie będzie pojawiało się w planowaniu zbiórek/rozwózek i nie będzie można przypisać tego auta do żadnego kursu.
Aby ułatwić współpracę z innymi firmami, możemy dodać auto reprezentujące odpowiednią firmę. Ustawiamy wtedy grupę dla takiego pojazdu na 'Zewnętrzne'.
W tabelce 'Lista serwisów' możemy wprowadzać notatki związane z serwisami. W przyszłości tabela ta posłuży do przypominania o nadchodzących przeglądach technicznych na podstawie przebiegu pojazdu. Funkcja ta będzie przydatna w szczególności, gdy posiadamy auta objęte gwarancją producenta.
Rys. 3 - Okno do zarządzania flotą.
Następnym etapem w przygotowaniu programu do pracy jest utworzenie listy kierowców. Listę tworzymy w okienku 'Kierowcy' (Rys. 4) dostępnym z menu 'Edycja' okna głównego aplikacji. Podobnie jak w przypadku listy pojazdów mamy tu kolumnę 'Aktywny', która mówi nam czy w dalszym ciągu korzystamy z usług danego kierowcy. Jeśli odznaczymy tę opcję, to kierowca nie będzie pojawiał się w planowaniu i nie będzie można przypisać go do kursu.
Kolumny 'Użytkownik' i 'Hasło' używane są, jako dane logowania do opublikowanych kursów na stronie WWW lub smartfonie. Każdy kierowca ma dostęp tylko do tych kursów, które zostały opublikowane i do których został przypisany. Osoby z zaznaczoną opcją 'Super użytkownik' mają dostęp do wszystkich opublikowanych kursów. Nawet tych, do których nie został przypisany kierowca.
Rys. 4 - Okno do zarządzania listą kierowców.
Jeśli dokupiliśmy moduł dodatkowy 'Wsparcie marketingu', to mamy możliwość konfigurowania dodatków doliczanych do ceny za przejazd w postaci dopłat oraz zniżek. Te drugie dzielą się na rabaty oraz promocje. Promocje różnią się od rabatów tym, że się nie sumują. Spośród przysługujących promocji wybierana jest tylko jedna, ta o największej zniżce. Z kolei rabaty przyznawane są zawsze, gdy spełnione są ich warunki.
Rys. 5a - Okno z listą dopłat, rabatów i promocji.
Dodatki te są doliczane do sugerowanej ceny w trakcie przyjmowania zlecenia. W prawdzie wyliczane są automatycznie, jednak w ostateczności to my decydujemy czy przyznać daną zniżkę, zaznaczając lub odznaczając odpowiednią pozycję na liście dodatków (Rys. 5b). Na liście tej widzimy wszystkie dodatki, które są aktywne dla wybranej daty. Kolor zielony elementu na liście oznacza, że zlecenie spełnia wszystkie warunki danej promocji (lub rabatu), a czerwony (różowy) kolor, że tych warunków nie spełnia.
Program nie wymusza stosowania automatycznie wyliczonych cen. W pola 'Kwota 1' i 'Kwota 2' możemy wpisać dowolne stawki. Jeśli chcemy użyć wyliczonych kwot, ale bez doliczonych dodatków, to klikamy na niebieski napis 'Sug.cena: ...', a jeśli chcemy użyć wyliczonych kwot z dodatkami, to klikamy '+ dodatki: ...'.
Rys. 5b - Okno zlecenia z możliwością wyboru zniżki.
Warunki poszczególnej zniżki konfigurujemy w oknie 'Rabat' lub 'Promocja' (Rys. 5c). W tym oknie definiujemy w jakim okresie czasu ma działać zniżka oraz jak ma być naliczana: od osoby, jednorazowo i czy również dla podróży powrotnej. Zaznaczenie opcji 'On-line' oznacza, że zniżka będzie dostępna (widoczna dla klienta) w formularzu rezerwacji na stronie WWW. Warunki zniżki możemy dobierać wedle uznania w dowolnej konfiguracji. I tak np. możemy skonfigurować promocję dla rezerwacji z formularza WWW na przewóz osób płatny przelewem. Czyli ustawiamy: 1. Kategoria: Przewóz osób, 2. Źródło: On-line, 3. Płatność: Przelew.
Jeśli ustawimy opcję Punkty w przedziale od 0 do np. 999, to wykluczymy z promocji osoby posiadające punkty karne (punkty ujemne) za nieodmówienie rezerwacji i niestawienie się pod adresem.
Rys. 5c - Okno konfiguracji pojedynczej promocji lub rabatu.
Do zarządzania zleceniami służy zakładka 'Zlecenia' (Rys. 6a) w oknie głównym aplikacji.
Dzięki podwójnemu kalendarzowi możemy łatwo wybrać datę, dla której chcemy przyjąć zlecenie. W zakładkach 'Wyjazdy' i 'Powroty' wyświetlane są zlecenia przyjęte na wybrany dzień podzielone według rodzaju. A na samych zakładkach oprócz informacji czy jest to wyjazd czy powrót, widnieją (w nawiasach) liczby informujące nas o ilości przyjętych osób. Znak '*' (gwiazdki) na zakładce ostrzega, że na liście znajduje się osoba nieprzydzielona do busa. Poszczególne zlecenia możemy oznaczyć kolorowym markerem. Dzięki temu będą wyróżniać się spośród innych i nie umkną naszej uwadze.
Rys. 6a - Okno główne aplikacji (zakładka 'Zlecenia').
Jak widać na powyższym obrazku, niektóre kolumny wyróżniają się kolorem tła. Kolumny z białym tłem można modyfikować bezpośrednio w tabelce. Aby zmodyfikować pozostałe (ciemniejsze) należy użyć przycisku 'Zmień'.
Przycisk 'Duplikuj' pozwala na powielenie wybranych zleceń. Opcja ta jest przydatna, gdy musimy przyjąć więcej niż jedno zlecenie o podobnych danych. Jednym z przykładów jest matka podróżująca z dzieckiem. Zlecenie takie musimy rozdzielić na dwa, ponieważ dla dziecka powinniśmy wpisać wiek, aby program zaznaczył w kolumnie 'Fotelik', czy będziemy potrzebowali fotelika dziecięcego. Dodatkowo jeśli zdefiniowaliśmy rabat dla dzieci, to w przypadku podróżującej rodziny, powinniśmy dla osób nieletnich utworzyć osobne zlecenie. Pozwoli to na prawidłowe naliczenie rabatu tylko dla osób nieletnich.
Aby wybrać (podświetlić) zlecenia na liście należy klikać myszką na obszarach z ciemniejszym tłem. Kliknięcie na obszar z białym tłem spowoduje wejście w tryb edycji danej komórki.
Kolumna 'Potw.' (potwierdzenie) pozwala nam zaznaczyć zlecenia, które potwierdziliśmy telefonicznie. Aby zaznaczyć lub usunąć potwierdzenie należy dwukrotnie kliknąć na odpowiedniej pozycji w tej kolumnie. Jeśli do wyjazdu kierowcy w trasę nie uda się nam skontaktować z klientem, to zlecenie takie będziemy mogli usunąć, nie tracąc czasu i pieniędzy na niepoważnych klientów. W momencie usuwania takiego zlecenia program zapyta się czy naliczyć pasażerowi punkty karne. W aplikacji mobilnej pozycje niepotwierdzone wyróżnione są na liście odcieniem czerwieni.
Jeśli trafiła nam się osoba, która wcześniej zamówiła wyjazd, to możemy przyjąć zlecenie na powrót przy użyciu opcji 'Utwórz powrót na podstawie wyjazdu' z menu kontekstowego. Programy utworzy nam zlecenie z odwróconymi adresami. Musimy tylko pamiętać, aby zmienić datę.
Opcje 'Przejdź do...' w menu kontekstowym pozwalają na przejście do okienka z bazą danych pasażerów/adresów i edycję tych danych.
Opcja 'Kopiuj numery telefonów' otworzy nam okienko szybkiego kopiowania numerów. Dzięki niej będziemy mogli łatwo skopiować numery pasażerów z listy i użyć np. do grupowego wysyłania SMS'ów w innym programie.
Opcja 'Kopiuj wybrane do schowka' skopiuje nam informacje zawarte w tabelce dla zaznaczonych zleceń. Dane te będziemy mogli wkleić do wiadomości email lub wysłać SMS-em przy użyciu programów do obsługi telefonów komórkowych takich jak Nokia PC Suite czy MyPhoneExplorer. Kopiowane informacje to: kwoty, liczba osób, imię i nazwisko, adres z, adres do, telefony.
Aby przyjąć nowe zlecenie wyjazdu należy wybrać zakładkę 'Wyjazdy' następnie kliknąć na przycisk 'Nowy wyjazd'. Analogicznie dodajemy powrót, czyli wybieramy zakładkę 'Powroty' i klikamy na przycisk 'Nowy powrót'. Gdy tego dokonamy ukaże się nam okienko zatytułowane 'Zlecenie' (Rys. 6b).
Rys. 6b - Okno 'Zlecenie'.
Okienko to umożliwia odnajdywanie osób oraz adresów w bazie danych i przypisanie ich do zlecenia. Do wyszukiwania pasażerów i adresów służą odpowiednio filtry: 'Szukaj pasażera', 'Szukaj adres z' oraz 'Szukaj adres do'. Rezultaty wyszukiwania pojawiają się w tabelkach po prawej stronie okna. Gdy klikniemy na dowolne pole w filtrze 'Szukaj pasażera', to ukażą się nam dwie tabele. Pierwsza z nich to lista odnalezionych w bazie pasażerów, a druga to lista przedstawiająca historię przejazdów pasażera, który został wybrany w tabeli pierwszej. Gdy klikniemy na dowolne pole w filtrze 'Szukaj adres z' lub 'Szukaj adres do', to ukaże się nam tabela z listą adresów z naszej bazy wraz z tabelą zawierającą historię przejazdów dla wybranego adresu. Historia przejazdów dla adresu jest przydatna do identyfikacji pasażera w przypadkach, gdy nie posiadamy pełnych danych pasażera. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy klient wysyła SMS'a z rezerwacją z nieznanego numeru telefonu. Dodatkowo podając w treści tylko swoje imię, z założeniem, że jest jedynym Piotrkiem obsługiwanym przez naszą firmę. Przydatna jest również w przypadkach, gdy klient którego mamy na czarnej liście, próbuje zamówić transport z innego numeru telefonu używając fałszywego nazwiska.
Tabela pasażerów oraz tabela adresów zawierają specjalną kolumnę '%', która mówi nam jaki procent danych użytych w filtrze zostało dopasowanych dla danego wpisu w tabeli. Na przykład, jeśli w filtrze pasażera użyliśmy 2 danych (np. wpisaliśmy imię i numer telefonu) to rezultaty, w których zostały odnalezione obie pozycje będą miały 100% a wpisy, w których zostanie odnaleziona tylko jedna pozycja (imię lub telefon) będą miały 50% dopasowania. Dzięki tej metodzie wyszukiwania odnajdziemy w bazie wpisy najbardziej dopasowane do informacji zawartych w filtrze. Metoda sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy szukane informacje są niekompletne np. pamiętamy tyko część numeru telefonu lub tylko imię pasażera. Pozycje o najwyższym procencie dopasowania znajdują się zawsze na początku listy.
Na szczególną uwagę w tym okienku zasługują ikonki lupy oraz zielonej fajeczki. Symbol lupy oznacza, że dany filtr jest w trybie wyszukiwania i ze nie dokonaliśmy jeszcze wyboru. Zielona fajeczka oznacza, że odnaleziona w bazie pozycja (pasażer lub adres) została wybrana z listy rezultatów i zostanie użyta w zleceniu.
Jak wybrać pasażera, gdy już istnieje w bazie?
Jeśli po wpisaniu danych w filtrze 'Szukaj pasażera' stwierdzamy, że znajduje się na liście rezultatów, to klikamy dwukrotnie na odpowiedniej pozycji na tejże liście. Symbol lupy zmieni się w zieloną fajeczkę. Oznacza to, że dokonaliśmy wyboru pasażera. O czym informuje nas tytuł filtra, który zamienia się z 'Szukaj pasażera' na 'Wybrano pasażera'.
Co robić, jeśli nie mamy jeszcze takiego pasażera w bazie?
Jeśli po wpisaniu danych w filtrze stwierdzamy, że pasażer nie znajduje się w tabeli rezultatów, to dodajemy go do bazy klikając przycisk 'Dodaj nowego pasażera do bazy' (z żółtym symbolem plusa). Ukaże się nam okienko z danymi pasażera, które uzupełniamy posiadanymi informacjami i wciskamy przycisk 'OK'. Nowy pasażera został dodany do bazy, a w miejsce lupy pojawiła fajeczka oznajmiając, że dokonaliśmy wyboru pasażera.
Co zrobić jeśli mamy już pasażera w bazie, ale jego dane są nieaktualne?
Jeśli po wpisaniu danych stwierdzamy, że pasażer znajduje się w wynikach wyszukiwania, ale niektóre dane są niekompletne lub nieaktualne (np. numer tel.), to wybieramy delikwenta klikając dwukrotnie na odpowiedniej pozycji w tabelce (pojawia się zielona fajeczka). Następnie klikamy na przycisk 'Edytuj dane wybranego pasażera' (symbol notesika z ołóweczkiem) i w nowo otwartym okienku aktualizujemy jego dane.
Analogicznie postępujemy z adresami.
Jak wykorzystać dane z poprzednich podróży pasażera?
Aby użyć adresów z poprzednich przejazdów naszego klienta należy go zaznaczyć na liście rezultatów w tabelce pierwszej. Następnie dwukrotnie kliknąć na odpowiednim zleceniu w tabelce zawierającej historię przejazdów (tabelka druga).
Co zrobić, gdy chcemy zmienić jeden z adresów we wcześniej przyjętym zleceniu?
Możemy tego dokonać na dwa sposoby:
1. Poprzez edycję adresu przy użyciu przycisku 'Edytuj dane wybranego adresu' (z symbolem notesika z ołówkiem). Zmiany adresu dokonane w ten sposób będą widoczne we wszystkich zleceniach, które używają tego adresu. Dlatego program wykrywa czy dany adres był już użyty w innych zleceniach i zadaje użytkownikowi pytanie, czy wprowadzone zmiany to tylko korekta czy zmiana adresu na inny. Jeśli odpowiemy, że zmiany dotyczą innego adresu, wtedy program zaproponuje utworzenie nowego adresu w bazie. Jeśli adres nie był wykorzystany w innym zleceniu, to jego dane zostaną zaktualizowane, a potwierdzenie lokalizacji poprzedniego adresu zostanie cofnięte.
2. Poprzez wyczyszczenie poprzedniego adresu przy użyciu przycisku 'Wyczyść wszystkie pola' (z symbolem gumki), następnie wyszukaniu i wybraniu innego adresu w bazie (lub dodaniu nowego).
Jeśli dla obu adresów poprawnie ustawimy regiony, to pola z kwotami i rodzajem waluty wypełnią się automatycznie wartościami skonfigurowanymi dla poszczególnych regionów (patrz punkt 2. Definiowanie regionów oraz stawek).
Bezpośrednio pod polem 'Kwota 2' znajdują się niebieskie napisy 'Sug.cena:...' oraz '+dadatki:...'. Ten pierwszy jest ceną sugerowaną za przejazd, wyliczoną ze stawek za przejazd pomiędzy regionami (stawka przemnożona przez ilość osób). Drugi reprezentuje cenę sugerowaną z doliczonymi dopłatami, rabatami oraz promocjami. Jeśli klikniemy myszką na jednym z nich, to pola 'Kwota 1' i 'Kwota 2' zostaną wypełnione odpowiednimi wartościami.
Jeśli chcemy przyjąć zlecenie na przewóz paczki lub przesyłki, to powinniśmy wybrać kategorię cenową z grupy 'Towary'. Po wybraniu takiej kategorii w oknie zlecenia pojawią nam się dodatkowe pola umożliwiające zdefiniowanie odbiorcy dla przesyłki. Wtedy dane pasażera traktowane są jako dane nadawcy.
Rys. 6b - Okno 'Zlecenie' z wybraną kategorią cenową z grupy 'Towary'.
Przed zatwierdzeniem zlecenia (wciśnięcie przycisku OK) należy zweryfikować nowo dodane adresy w serwisie Mapy Google przy użyciu przycisku z symbolem mapy (opcja dostępna po zainstalowaniu darmowego dodatku). Tylko potwierdzone adresy będzie można użyć w planowaniu przy użyciu mapy. Dla potwierdzonego adresu ikonka przycisku z mapą zmienia się na ikonkę mapy z czerwonym markerem. Oczywiście potwierdzenia adresów będziemy mogli przeprowadzić później, czyli w trakcie planowania.
Jeśli chcemy odwrócić adresy (zamienić je miejscami), to powinniśmy kliknąć na przycisk z symbolem dwóch niebieskich strzałek.
Istnieje również możliwość importu adresu lub/i danych pasażera z innych programów (takich jak: MS Excel, poczta e-mail...) klikając na przycisk 'Import'.
Poniższe linki przedstawiają filmy instruktarzowe pokazujące jak korzystać z importu. Zamieszczone filmy zostały utworzone dla poprzednich wersji programu i przedstawione w nich okna różnią się od obecnych, jednak istota korzystania z importu pozostała niezmienna.
W zakładce 'Planowanie' (Rys. 7) przypisujemy pasażerów do odpowiednich busów. Busy, które będą brały udział w zbiórce i rozwózce wybieramy po kliknięciu na przycisk 'Wybierz auta'. Gdy zatwierdzimy listę pojazdów program automatycznie utworzy kursy dla wszystkich wybranych aut.
Rys. 7 - Okno główne aplikacji (zakładka 'Planowanie').
Pasażerów możemy przypisać do busów na dwa sposoby:
1. Pojedynczo - wybieramy auto na liście następnie dwukrotnie klikamy na kolejnych zleceniach, które chcemy w nim umieścić.
2. Grupowo - przytrzymując Ctrl na klawiaturze zaznaczmy kilka zleceń na liście, następnie dwukrotnie klikamy na auto, do którego chcemy przypisać owe zlecenia.
Jeśli dla danego auta przekroczymy limit pasażerów, to w odpowiednim miejscu na liście pojawi się ostrzeżenie.
Planowanie przesiadek jest tak proste, że duża część użytkowników na początku nie wie jak je przeprowadzić.
Rozmieściłeś pasażerów w busach dla zbiórki oraz w busach dla rozwózki? Jeśli tak, to właśnie zaplanowałeś przesiadki. I tak np. jeśli umieściłeś panią Krysię w busie X dla zbiórki, a dla rozwózki w busie Y. To zaplanowałeś, że pani Krysia przesiądzie się z busa X do busa Y. Sprawdź w zakładce 'Kursy', że dla busa X pani Krysia występuje tylko w tabelce 'Zbiórka', a w kolumnie 'Przesiadka' widnieje 'do Y'. Przejdź teraz do kursu Y i zauważ, że pani Krysia występuje w tabeli 'Rozwózka', a w kolumnie 'Przesiadka' mamy 'z X'. Dzięki temu kierowca busa X będzie wiedział, że ma oddać panią Krysię do busa Y. A kierowca busa Y, że dostanie panią Krysię od kierowcy busa X.
Program nie rozmieszcza pasażerów w busach automatycznie i lepiej żeby tego nie robił. Jest dużo czynników, które decydują o kolejności zbierania i rozwożenia naszych klientów. Trzeba planować przesiadki tak, żeby było ich jak najmniej oraz żeby busy nie czekały na siebie w miejscu ustalonym na przesiadki. Czasami trzeba nadłożyć trasy i zacząć zbiórkę z takiej strony, aby podróż pasażerów trwała jak najkrócej. Czasami musimy poświęcić jednego pasażera, aby trzech innych podróżowało krócej (w myśl: lepszych trzech zadowolonych klientów od jednego). Oczywiście należy również zwrócić uwagę, aby obciążenie kierowców było w miarę możliwości równomierne. Te i wiele innych czynników powoduje, że operacja planowania jest niezwykle skomplikowana, a więc bez ludzkiej inteligencji i tym razem się nie obejdzie. W prawdzie pełnej automatyzacji tego procesu nie oferujemy, jednak dostarczamy szereg funkcji upraszczających planowanie. Do tego celu stworzyliśmy moduł 'Przewozy pasażerskie - Planowanie'.
Planowanie przy użyciu map można przeprowadzić przy pomocy modułu dodatkowego 'Przewozy Pasażerskie - Planowanie'. Moduł ten jest niezależną aplikacją i można go pobrać z sekcji POBIERZ. Można go używać niezależnie od aplikacji 'Przewozy pasażerskie' i w dodatku kompletnie za darmo, ponieważ takie warunki stawia serwis Mapy Google. Działanie tego modułu w połączeniu z naszym programem różni się od działania jako samodzielna aplikacja tym, że nie można dodawać nowych kursów ani nowych zleceń. Możemy tylko zarządzać kursami już zdefiniowanymi i przypisywać do nich zlecenia utworzone w programie głównym.
Dzięki temu modułowi możemy optymalnie porozkładać adresy pomiędzy kursy na podstawie wyliczonej kilometrówki i czasu. W obliczeniach możemy uwzględnić dodatkowe adresy START i STOP. Najczęściej są to adresy miejscowości, z których wyruszają busy, lub miejsca ustalone na przesiadki.
Kiedy mamy już rozplanowane zbiórki i rozwózki możemy przejść do zakładki 'Kursy' (Rys. 9a) w celu przydzielenia kierowcy lub ustalenia kolejności zbierania i rozwożenia pasażerów.
Na samej górze okna widzimy listę kursów, spełniających kryteria wyszukiwania ustalone w filtrze umieszczonym po prawej stronie tabelki. Można zawęzić wyświetlaną listę kursów do konkretnego przedziału czasu oraz dodatkowych informacji, takich jak: konkretny bus, kierowca, dodatkowe informacje kursu oraz markery. Kursy są podzielone na dwie kategorie: wyjazdy (oznaczone kolorem zielonym) i powroty. Jeżeli ilość pasażerów w danym kursie zostanie przekroczona, to w odpowiedniej kolumnie "Osób" pojawia się ikonka sygnalizująca błąd. Jeśli kurs został oznaczony markerem, to zostanie wyróżniony kolorem tego markera. Kurs oznaczony dwoma markerami przyjmuje kolor markera o najwyższym priorytecie (zajmującego wyższą pozycję na liście markerów). Aby oznaczyć taki kurs markerem należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na odpowiedniej pozycji w tabelce, z menu kontekstowego wybrać opcję 'Markery' i zaznaczyć marker, którego chcemy użyć.
Rys. 9a - Okno główne aplikacji (zakładka 'Kursy').
Kursy tworzone automatycznie w procesie planowania mogą nie mieć przydzielonego kierowcy. Aby zmienić lub przypisać kierowcę do kursu należy wskazać odpowiedni kurs i kliknąć na przycisk 'Zmień' znajdujący się nad tabelą kursów. W nowo otwartym oknie (Rys. 9b) odnajdujemy kierowcę przy użyciu filtra 'Kierowca 1' i dwukrotnie klikamy na odpowiedniej pozycji na liście kierowców. Przy filtrze pojawi się dobrze nam znana zielona fajeczka oznaczająca, że dokonaliśmy wyboru kierowcy. Przypisanie lub zmiana auta odbywa się analogicznie.
Należy dodać, że w tabelach wyświetlających rezultaty wyszukiwania, widoczni są tylko aktywni kierowcy oraz aktywne auta. Przejdź do punktu 3. Flota - zarządzanie listą pojazdów aby dowiedzieć się więcej na temat aktywnych pojazdów lub punktu 4. Lista kierowców, aby dowiedzieć się więcej na temat aktywnych kierowców.
Rys. 9b - Okno edycji danych kursu.
Gdy uzupełniliśmy już wszystkie dane klikamy na 'OK' i wracamy do okna głównego aplikacji.
Jak udostępnić kierowcom kursy w aplikacji mobilnej (lub na stronie WWW)?
Aby udostępnić (opublikować) zaznaczone kursy w Internecie. Należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na wybranych kursach i z menu kontekstowego wybrać opcję 'Publikuj wybrane kursy'.
Jeśli w opcjach programu zaznaczyliśmy opcję 'Automatyczna publikacja', to możemy ustawić wybranym kursom tryb auto publikacji przy użyciu opcji 'Automatyczna publikacja' z menu kontekstowego. Takie kursy będą widoczne w aplikacji mobilnej w dzień wyjazdu oraz liczbę dni przed i liczbę dni po dacie wyjazdu skonfigurowanych w ustawieniach.
Aby usunąć z Internetu publikacje należy z menu wybrać opcję 'Nie publikuj wybranych kursów' lub 'Usuń wszystkie publikacje'.
Jeśli wybierzemy z menu kontekstowego opcję 'Kopiuj numery telefonów', to otworzy się nam okienko ułatwiające wybór numerów do skopiowania ze wszystkich zleceń przydzielonych do wybranego kursu. Listę wybranych numerów możemy użyć w programie do zarządzania telefonem komórkowym (typu Nokia PC Suite) w celu wysłania grupowej wiadomości SMS.
Jeśli chcemy dodać dodatkowy kurs klikamy na przycisk 'Dodaj' znajdujący się nad listą kursów. Ukaże się nam dobrze znane okno do edycji kursów (Rys. 9b). Wybieramy datę, auto i zaznaczamy rodzaj kursu. Jeśli jeszcze nie wiemy kto będzie prowadził auto, to przypisanie kierowcy odkładamy na później. Zamykamy okienko klikając 'OK' i możemy przystąpić do dodawania zleceń bezpośrednio do kursu. Możemy tego dokonać klikając 'Dodaj zlecenie'. W ten sposób możemy dodawać okazyjne kursy niewymagające planowania.
Poniżej tabeli z kursami widzimy listę 'Zbiórka' i listę 'Rozwózka'. Kolejność zleceń na tych listach możemy dowolnie zmieniać przeciągając myszką zaznaczone zlecenia w górę lub w dół listy. Ustalanie kolejności możemy wspomóc otwierając mapę wypełnioną adresami z listy 'Zbiórka' lub listy 'Rozwózka' (opcja po zainstalowaniu dodatku).
Funkcje drukowania oraz podglądu wydruku dostępne są w zakładce 'Kursy' w głównym oknie aplikacji. Drukowane są tylko kursy aktualnie zaznaczone na liście, a kolejność na wydruku zależy od kolejności, w której zostały zaznaczone. W chwili obecnej drukowanie odbywa się na drukarce ustawionej w systemie jako domyślna. Listy przewozowe możemy drukować w formie tabeli (Rys. 10a) lub listy (Rys. 10b). Dla prawidłowego wyglądu drukowanych tabelek (Rys.10a) należy ustawić w panelu ustawień czcionkę tak, aby tabelka była czytelna i jednocześnie mieściła się na stronie. Logo firmy możemy zmienić w ustawieniach wydruku.
Rys. 10a - podgląd wydruku listy w formie tabeli.
Rys. 10b - podgląd wydruku listy szczegółowej.
Drukowanie naklejek, etykiet a nawet imiennych biletów można przeprowadzić z poziomu zakładki 'Zlecenia' w oknie głównym. Aby wydrukować poszczególne zlecenia, trzeba zaznaczyć je na liście i kliknąć przycisk 'Drukuj'. Jeśli chcemy zaznaczyć na liście tylko niektóre zlecenia, to przytrzymując klawisz 'Ctrl' na klawiaturze klikamy kolejno zlecenia, które chcemy zaznaczyć. Jak już wybraliśmy interesujące nas zlecenia, zwalniamy klawisz 'Ctrl'. Jeśli chcemy wybrać grupę zleceń występujących kolejno po sobie, to klikamy na pierwsze z nich, wciskamy klawisz 'Shift' (trzymamy), następnie klikamy na ostatnie i zwalniamy klawisz 'Shift'.
Po kliknięciu na przycisk 'Drukuj' ukarze się nam okienko (Rys. 11a) z listą szablonów wydruku. Listę szablonów możemy dowolnie modyfikować usuwając, dodając lub zmieniając kolejność szablonów.
Rys. 11a - okno z listą szablonów wydruku.
Do tworzenia nowych lub edycji obecnych szablonów służy 'Projektant szablonów wydruku' (Rys. 11b). Dzięki niemu możemy tworzyć szablony o dowolnym formacie i dowolnej treści. Możemy wstawić logo firmy (wczytane w ustawieniach programu), dane ze zlecenia lub dowolny tekst.
Rys. 11b - okno 'Projektant szablonów wydruku'.
Rys. 11c - Podgląd wydruku szablonu naklejki.
Uwaga: zmiany danych dokonane w tym oknie będą widoczne we wszystkich zleceniach, w których dany pasażer został użyty.
W oknie tym (Rys. 12) możemy: wyszukiwać pasażerów, dodawać nowych, uzupełniać dane obecnych w bazie, oznaczać pasażerów markerami.
Lista przejazdów w dolnej tabeli wyświetla nam historię zleceń pasażera wskazanego na liście pasażerów.
Aby poprawić dane pasażera należy odnaleźć go w bazie przy użyciu filtrów 'Wyszukiwanie', następnie dokonać zmian w odpowiednich polach w tabelce.
Gdy dane już są aktualne klikamy na przycisk z symbolem dyskietki w celu zapisania zmian w bazie danych. Jeśli zapomnieliśmy zapisać naszych zmian, to przy zamykaniu okienka program zapyta się czy dokonać zapisu.
Jeśli chcemy dodać nowego pasażera, wypełniamy odpowiednie pola w filtrze 'Wyszukiwanie' i klikamy na przycisk 'Dodaj'.
Rys. 12 - okno do zarządzania bazą pasażerów.
Możemy też uporządkować bazę w przypadku, gdy okaże się, że dwa wpisy to jeden i ten sam pasażer. Przed usunięciem duplikatu musimy przenieść wszystkie przejazdy z rekordu, który będziemy usuwać do rekordu, który pozostanie w bazie. W takiej sytuacji w górnej tabeli wybieramy pozycję, którą będziemy chcieli usunąć, następnie w dolnej tabeli zaznaczamy przejazdy i klikamy przycisk 'Przenieś'. Zmienionym kursorem myszy klikamy na wpis w tabeli górnej, który postanowiliśmy pozostawić w bazie. Kiedy już przenieśliśmy wszystkie przejazdy możemy usunąć niepotrzebny wpis pasażera.
Ilość wyświetlonych rezultatów wyszukiwania jest ograniczona limitem ('Ograniczenie wyszukiwania...') ustalonym w ustawieniach programu. Przycisk 'Więcej' pozwala na wyświetlenie wpisów występujących poza limitem.
Z kolei przycisk 'Nieużyte' służy do wyszukania w bazie wpisów z pasażerami nie użytymi w żadnym zleceniu. Takie wpisy są pozostałością po usuniętych zleceniach. Oczywiście nie należy usuwać wszystkich nieużytych pozycji. Należy pozostawić te, które oznaczyliśmy markerami oraz te, które posiadają ujemną liczbę punktów (punkty karne). Abyśmy mogli w przyszłości zidentyfikować klientów sprawiających problemy.
Uwaga: zmiany danych dokonane w tym oknie będą widoczne we wszystkich zleceniach, w których dany adres został wykorzystany.
W oknie tym (Rys. 13) możemy wyszukiwać adresy, dodawać nowe oraz uzupełniać obecne.
Lista przejazdów wyświetla nam historię zleceń, w których wybrany adres został użyty. Pozwoli nam to na identyfikację pasażera po adresach, pomiędzy którymi podróżował.
Aby poprawić dane adresu należy odnaleźć go w bazie przy użyciu filtrów 'Wyszukiwanie', następnie dokonać zmian w odpowiednich polach w tabelce.
Gdy dane już są aktualne klikamy na przycisk z symbolem dyskietki w celu zapisania zmian w bazie danych. Jeśli zapomnieliśmy zapisać naszych zmian, to przy zamykaniu okienka program zapyta się czy dokonać zapisu.
Jeśli chcemy dodać nowy adres, wypełniamy odpowiednie pola w filtrze 'Wyszukiwanie' i klikamy na przycisk 'Dodaj'.
Rys. 13 - okno do zarządzania bazą adresów.
Tak jak w przypadku wyszukiwania pasażerów, ilość wyświetlonych rezultatów wyszukiwania jest ograniczona limitem ('Ograniczenie wyszukiwania...') ustalonym w ustawieniach programu. Przycisk 'Więcej' pozwala na wyświetlenie wpisów występujących poza limitem.
Z kolei przycisk 'Nieużyte' służy do wyszukania w bazie wpisów z adresami nie użytymi w żadnym zleceniu. Takie wpisy są pozostałością po usuniętych zleceniach.
Markery służą do wyróżniania pasażerów, pojedynczych zleceń lub całych kursów wybranymi kolorami. Możemy sobie oznaczyć pasażerów mających szczególne wymagania lub stwarzających problemy. Informacje te mogą być cenne w momencie przyjmowania kolejnego zlecenia od tych osób.
Jeśli jakiś wpis w bazie danych jest oznaczony dwoma markerami, to kolorem którym będzie wyróżniona pozycja będzie kolor z markera zajmującego wyższą pozycję na liście. Ważne jest więc, aby mieć to na uwadze podczas tworzenia listy markerów i ważniejsze markery umieszczać na wyższych pozycjach.
Rys. 14 - okno definicji markerów.
Markery można również użyć do wyszukiwania wpisów w bazie danych, które zostały nimi oznaczone. Dzięki temu łatwo odnajdziemy interesujące nas informacje. Np. możemy oznaczać pasażerów, którzy odmawiają przejazd godzinę przed wyjazdem lub zamiast odmówić wyłączają telefon narażając nas na straty.
Wykorzystanie markerów zależy tylko i wyłącznie od wyobraźni i naszych potrzeb.
Pobierz i przetestuj pełną wersję programu na naszych bazach DEMO bez konieczności rejestracji. Jeśli program spełnia Twoje oczekiwania złóż zamówienie, a otrzymasz darmową licencję rozruchową na okres od 4 do 6 miesięcy.
Wersja pełna instalatora dostępnego poniżej zainstaluje program na Twoim komputerze w wariancie z lokalną bazą danych. W chwili instalacji wymagane jest połączenie z Internetem w celu pobrania niezbędnych dodatków z witryny Microsoft (Microsoft .NET Framework 4.6.2). Instalacja jest w pełni automatyczna i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności związanych z konfiguracją bazy danych.
Aby program zadziałał należy w ustawieniach programu wpisać hasło 'transport' (tak jak nazwa użytkownika) i wcisnąć przycisk 'Połącz'. Następnie zalogować się (menu główne Plik->Zaloguj) do systemu przy użyciu konta adam (hasło adam).
Instalacja programu ze zdalną bazą danych wymaga konfiguracji bazy przez osobę wykwalifikowaną. Niestety nie można tego procesu zautomatyzować i nie zalecamy zlecanie tej czynności osobom trzecim. Po zakończeniu procesu konfiguracji otrzymasz wiadomość e-mail z informacjami jak skonfigurować połączenie w ustawieniach programu oraz jak zainstalować i skonfigurować aplikację mobilną. Jeśli korzystałeś wcześniej z lokalnej bazy danych, to istnieje możliwość przeniesienia danych do bazy zdalnej za dodatkową opłatą wg. aktualnego cennika.
Przetestuj naszą aplikację na zdalnej bazie demo (tylko wersja PROFESSIONAL).
Zainstaluj program w wersji bez bazy danych, a w ustawieniach serwera wpisz odpowiednio:
Typ serwera: MySQL
Serwer: demo
Baza: demo1 (lub demo2, demo3, demo4, demo5)
Port: 3306
Użytkownik: demo
Hasło: demo
Następnie zamknij okno z ustawieniami i zaloguj się (menu główne Plik->Zaloguj) do systemu przy użyciu konta adam (hasło adam).
Jeśli ktoś przed Tobą usunął to konto, to wejdź ponownie w ustawienia programu i dodaj nowego użytkownika do listy (hasło demo).
Do bazy demo4 podłączony jest nasz testowy Panel Klienta
UWAGA!
Coraz to większa liczba programów antywirusowych oraz przeglądarek internetowych blokuje instalację programów ściągniętych z Internetu, traktując je jako potencjalne zagrożenie. W związku z tym faktem zalecamy wyłączenie programu antywirusowego na czas pierwszej instalacji. Nie dotyczy to aktualizacji programu do nowszej wersji.
Instrukcja dla nowych użytkowników nie posiadających klucza API.
Ratunku!!! Mapy przestały działać!
Przewozy Pasażerskie PROFESSIONAL |
|
Wersja pełna (70 MB)Aktualna wersja: 5.0.0.13 | Ną żadanie |
Wersja bez bazy danych (21,1 MB)Aktualna wersja: 5.5.0.2 Jest to wersja przeznaczona do instalacji ze zdalną bazą danych oraz aktualizacji do nowszej wersji. | |
'Planowanie' (powered by Google)Aktualna wersja: 2.4.0.2 Jest to niezależna i darmowa aplikacja do planowania kursów. Działa na zasadzie rozbudowanej przeglądarki internetowej pozwalającej na zarządzanie grupami adresów. Współpracuje z aplikacją 'Przewozy Pasażerskie' w wersji PRO (conajmniej 5.4.0.1) Do działania serwisu Mapy Google wymagany jest Google API Key oraz konto rozliczeniowe Google, które można utworzyć pod linkiem https://cloud.google.com/maps-platform. Do działania modułu wymagan jest:
Ostatnia wersja działająca na Windows 7 to: 2.4.0.2 |
Aplikacja mobilna 'Listy przewozowe'Aktualna wersja: 2.9.0.2 Aplikacja na smartfony/tablety z systemem Android 4.1 (lub nowszym).
|
Zawsze gdy zmienia się pierwsza cyfra w numerze wersji oznacza to, że nastąpiły zmiany w strukturze bazy danych i poprzednie wersje programu nie będą działały poprawnie z nową bazą. Aktualizacja bazy następuje w trakcie pierwszego uruchomienia nowej wersji programu i taką aktualizację najlepiej przeprowadzać pod okiem informatyka. Każda kolejna aktualizacja programu na innym komputerze nie będzie już aktualizować bazy, więc można ją przeprowadzić bezpiecznie bez udziału specjalisty.
Jeśli korzystasz z formularza rezerwacji on-line lub aplikacji mobilnej, to przed aktualizacją koniecznie skontaktuj się z naszym wsparciem technicznym ponieważ po aktualizacji bazy wszystkie serwisy internetowe korzystające z bazy danych mogą przestać działać. Aby przywrócić działanie serwisów może być konieczna aktualizacja skryptów PHP znajdujących się na serwerze. Takie skrypty przygotowujemy dla zainteresowanych firm indywidualnie, pod dany serwer i dany rodzaj bazy danych. Pobieramy jednorazową opłatę w zależności od ilości zmian, a przede wszystkim od ilości nowych funkcji.
Aktualizacji nie można wycofać, ponieważ często zmienia się struktura bazy i co za tym idzie, powrót do poprzedniej wersji może być niemożliwy.
Jeśli w stosunku do Twojej obecnej wersji pierwszy numer się nie zmienił, to możesz bezpiecznie aktualizować program.
Aby przeprowadzić aktualizację programu "Przewozy Pasażerskie" należy wykonać następujące czynności:
Opis |
Cena netto |
Cena brutto |
Licencja Rozruchowa Jednorazowa licencja testowa na okres 6 miesięcy (bez zobowiązań). W okresie trwania licencji można skorzystać z: - darmowego szkolenia on-line, - pełna opieka, czyli darmowego prace serwisowe, - import danych użytkownika z dowolnego formatu (np. plików MS Excel lub CSV). |
0,- zł | 0,- zł |
Licencja bezterminowa dla wersji PRO Uprawnia do korzystania z naszego oprogramowania w ramach jednej bazy danych. Każda dodatkowa baza danych wymaga odrębnej licencji. Możliwość rozłożenia na raty. |
3500,- zł | 4305,- zł |
Szkolenie on-line Szkolenie odbywa się przy użyciu programu telekonferencyjnego. (bezpłatne w trakcie Licencji Rozruchowej) |
250,- zł | 307,5 zł |
Czynności serwisowe Płatne od każdej rozpoczętej godziny. Wszystkie czynności wymagające bezpośredniej interwencji specjalisty, zaróno na komputerze klieta jak i serwerze. (bezpłatne w trakcie Licencji Rozruchowej) |
150,- zł | 184,5 zł |
Instalowanie Oprogramowania na komputerze klienta Płatne od każdej rozpoczętej godziny. (bezpłatne w trakcie Licencji Rozruchowej). |
150,- zł | 184,5 zł |
Konfiguracja usług Google Płatne od każdej rozpoczętej godziny. (bezpłatne w trakcie Licencji Rozruchowej). |
150,- zł | 184,5 zł |
Konfiguracja zdalnej bazy danych Płatna dopiero w momencie zakupu licencji bezterminowej. |
200,- zł | 246,- zł |
Migracja bazy danych Przeniesienie bazy danych na inny serwer. |
300,- zł | 369,- zł |
Aktualizacja plików na serwerze. W przypadku aktualizacji aplikacji mobilnej 'Listy Przewozowe' niektóre funkcje mogą wymagać aktualizacji plików na serwerze odpowiedzialnych za komunikację aplikacji mobilnej z bazą. |
200,- zł | 246,- zł |
Opis opcji |
Cena netto |
Cena brutto |
Wydruk rozszerzony Umożliwia drukowanie naklejek na paczki lub bagaż, deklaracji legalności przesyłek, pisemnego potwierdzenia rezerwacji. Zawiera zaawansowany edytor do tworzenia/edycji własnych druków. |
300,- zł | 369,- zł |
Wsparcie marketingu Umożliwia definiowanie własnych kategorii cenowych, takich jak np.: Przewozy VIP, Grupy zorganizowane, Przewóz rowerów, Zwierząt, Telewizorów, Przekazy pieniężne, Przesyłki itd. Dodatkowo moduł ten pozwala na definiowanie rabatów, promocji, dopłat do bagażu oraz wylicza ceny za paczki w zależności od gabarytów i wagi. Bez tego modułu dostępna jest tylko jedna kategoria "Przewóz osób". |
500,- zł | 615,- zł |
Funkcje do podłączenia własnego formularza rezerwacji na stronie WWW Obejmuje funkcje PHP do komunikacji strony WWW z bazą danych oraz przykłady użycia tych funkcji. Zawiera również dokument z informacjami ogólnymi niezbędnymi do budowy własnego formularza. Nie obejmuje gotowego formularza. |
250,- zł | 307,5 zł |
Autouzupełnianie adresów (dla wersji PRO) Jest to alternatywna baza kodów pocztowych i adresów. Zawiera kody pocztowe, nazwy miejscowości, nazwy ulic (bez numerów domów) dla Niemiec, Holandii, Belgii, Danii oraz kody pocztowe i nazwy miejscowości dla Polski (bez nazw ulic). W przyszłości będą dodawane inne kraje. |
450,- zł | 553,5 zł |
Raporty (dla wersji PRO) Moduł umożliwia tworzenie raportów zbiorczych z wybranego okresu czasu: miesiąca, kwartału, roku lub dowolnego przedziału. Moduł jest w fazie rozwojowej i jego cena może ulec zmianie. |
500,- zł | 615,- zł |
Rozliczenie podatku (dla wersji PRO) Moduł umożliwia wyliczenia podatku jaki należy odprowadzić niemieckiemu fiskusowi za przewóz osób na terenie Niemiec w zależności od jego rodzaju (przejazd indywidualny lub grupowy). Moduł wylicza procentowy udział trasy w Niemczech i na tej podstawie wylicza należną kwotę podatku. Wyliczenia przeprowadzane są na podstawie przepisów i wytycznych dostarczonych przez niemiecki urząd skarbowy. Wydruki sporządzane są w języku niemieckim według oryginałów. |
750,- zł | 922,5 zł |
Formularz rezerwacji on-line (dla wersji PRO) Gotowy zaawansowany formularz do przewozu osób i paczek. Cechy formularza:
Przykładowy formularz można obejrzeć pod adresem: https:\\zamow.asystent-przewozu.pl. |
1000,- zł | 1230,- zł |
Panel Klienta - system rezerwacji on-line (dla wersji PRO) Posiada wszystkie cechy Formularza rezerwacji oraz dodatkowo:
|
4000,- zł | 4920,- zł |
CallCenter (dla wersji PRO) Moduł umożliwia wysyłanie wiadomości SMS tworzonych na podstawie szablonów oraz przechwytywanie rozmów przychodzących i automatyczne odnajdowanie klienta po numerze telefonu. Program korzysta z aplikacji zewnętrznej MyPhoneExplorer. |
650,- zł | 799,5 zł |
Faktura Umożliwia wystawienie faktury w systemie fakturowym klienta oraz pobieranie z systemu danych do faktury w trakcie przyjmowania zlecenia. Obecnie wsperany jest system fakturownia.pl |
600,- zł | 738,- zł |
Jesteś zainteresowany programem?
Napisz do nas za pośrednictwem formularza, a odpowiemy na wszytskie Twoje pytania.
Jeśli jesteś przedstawicielem agencji reklamowej, ubezpieczeniowej lub banku i chcesz nam złożyć jedyną w swoim rodzaju, bardzo korzystną, przygotowaną specjalnie dla nas ofertę, to NIE TRAĆ CZASU.
Przez takich jak Ty nie podajemy danych kontaktowych na stronie!
Wchodzimy na stronę: https://cloud.google.com/maps-platform,
wciskamy GET STARTED i logujemy się na konto Google (Gmail).
W okienku, które się pokaże, wybieramy ROUTES oraz PLACES i wciskamy CONTINUE
Wybieramy lub tworzymy nowy projekt
Zalogowaliśmy się do Google Cloud Platform. Wchodzimy do Płatności i tworzymy konto rozliczeniowe.
Gdy pojawi się okienko wciskamy UTWÓRZ KONTO ROZLICZENIOWE
W następnym oknie ustawiamy opcje jak na obrazku
Wciskamy Zgadzam się i chcę przejść dalej.
W następnym kroku musimy utworzyć profil płatności (Firmowe lub Osobiste), w którym musimy podać nasze dane adresowe oraz dane karty kredytowej. Google zapewnia, że nie pobierze żadnych opłat dopóki osobiście nie przejdziemy na płatną wersję.
Następnie wciskamy Rozpocznij bezpłatny okres próbny.
Niestety w tym momencie Google zmusiło nas do skorzystania z okresu próbnego ich nowej platformy.
Kolejnym etapem jest połączenie konta rozliczeniowego z projektem. Robimy za pośrednictwem sekcji Płatności
Dla bezpieczeństwa powinniśmy jeszcze ustawić limity płatności (żeby się nie zdziwić) i ostrzeżenia o tych limitach
W ustawieniach wpisujemy nasz darmowy limit 200$
Wchodzimy na stronę https://cloud.google.com/maps-platform/user-guide
Odnajdujemy i wciskamy przycisk TRANSITION TOOL
Na następnym ekranie wciskamy Authorize
Logujemy się na konto, na którym został zapisany nasz klucz do map.
Na ekranie pojawi się lista projektów na naszym koncie
Wybieramy projekt, w którym znajduje się nasz klucz i wciskamy Add Billing.
Pojawi się okienko, w którym wciskamy UTWÓRZ KONTO ROZLICZENIOWE
W następnym oknie ustawiamy opcje jak na obrazku
Wciskamy Zgadzam się i chcę przejść dalej.
W następnym kroku musimy utworzyć profil płatności (Firmowe lub Osobiste), w którym musimy podać nasze dane adresowe oraz dane karty kredytowej. Google zapewnia, że nie pobierze żadnych opłat dopóki osobiście nie przejdziemy na płatną wersję.
Następnie wciskamy Rozpocznij bezpłatny okres próbny.
Niestety w tym momencie Google zmusiło nas do skorzystania z okresu próbnego ich nowej platformy.
Kolejnym etapem jest połączenie konta rozliczeniowego z projektem.
Robimy za pośrednictwem sekcji Płatności
Dla bezpieczeństwa powinniśmy jeszcze ustawić limity płatności (żeby się nie zdziwić) i ostrzeżenia o tych limitach
W ustawieniach wpisujemy nasz darmowy limit 200$
W trakcie zakładania konta rozliczeniowego (wymaganego do działania map), Google zmusza nas do skorzystania z Google Cloud Platform, które przez pierwszy rok jest darmowe. Do działania map nie jest nam potrzebne, dlatego możemy z niego zrezygnować. Po upływie darmowego okresu Google automatycznie zamyka nasze konto rozliczeniowe, czego skutkiem jest brak możliwości korzystania z map i komunikat o przekroczeniu limitu.
Co zrobić aby odzyskać mapy?
Musimy ponownie założyć konto rozliczeniowe i podpiąć do niego projekt, w którym znajduje się nasz klucz API do map. System pamięta wszystkie nasze dane, więc nie musimy szukać karty płatniczej. Aby to zrobić wykonujemy następujące czynności:
1. Wchodzimy na konsolę: https://console.developers.google.com i logujemy się na nasze konto Google.
2. Wchodzimy w menu "Płatności" w lewym górnym rogu:
3. Na górnej belce wchodzimy w opcję "Zarządzaj kontami rozliczeniowymi":
4. Nasze dotychczasowe konto ma status 'Zamknięte'. Wybieramy "Utwórz konto":
5. Po utworzeniu konta liczba podpiętych projektów wynosi 0. Wybieramy "Moje projekty":
6. Odpinamy stare konto poprzez opcję Wyłącz płatności:
7. Podpinamy nowe konto poprzez opcję Zmień ustawienia płatności:
8. Potwierdzamy poprzez USTAW KONTO:
9. W chodzimy w konto rozliczeniowe i w menu Budżety i alerty tworzymy budżet o nazwie np. "Darmowe 200$" i kwocie w złotówkach np. bezpieczne 700 zł. Krok ten nie jest konieczny, ale lepiej go wykonać, aby nie zdziwić się rachunkiem od Google.
Zanim złożysz zamówienie możesz przetestować program przez okres 14 dni lub 50 uruchomień.
Po wypełnieniu i wysłaniu formularza zamówienia otrzymasz darmową licencję rozruchową na okres 6 miesięcy. Jeśli przed zakończeniem tego okresu nie wyrazisz chęci zakupu oprogramowania (np. drogą elektroniczną), to zamówienie zostanie automatycznie anulowane.